søndag 13. juli 2008

Energimangel..

Det er mangel på tid og energi for tiden. Jeg jobber mer enn full stilling for tiden (vi er bare to farmasøyter og laange åpningstider), samtidig som jeg jobber litt ekstra for å kunne avspasere til litt ferie i august. Når jeg så er ferdig på jobb, så er det som regel total kræsj på sofaen når jeg kommer hjem, og tidlig i seng attpåtil. Vi satser på at det blir bedre når jeg har og har hatt ferie, og vi går inn i mer normale arbeidstider igjen!
Apropos ferie - nå er det bare 3 arbeidsuker igjen. Vi skal fly laaangt avgårde:
Tromsø-Oslo-Amsterdam-Minneapolis-Salt Lake City og så bil videre til Las Vegas og forhåpentligvis Los Angeles hvis vi ikke har omkommet i varmen i ørkenen! Tanta og onkelen til min kjære bor i SLC, derfor det noe spesielle valg av feriested.. ;-) (og nei, de er ikke mormonere, men derimot helt ordinære norske Bardudøler..) Vi ser veldig frem til å reise på ferie, men akkurat nå kunne vi faktisk tenke oss å være hjemme i Tromsø og slappet av i to uker. Men, jeg er helt sikker på at det blir en flott ferie når vi først kommer frem!
Her er et bilde av det passelig surrealistiske Las Vegas - det må bare oppleves! Damer i ballkjole kl 9 om morgenen, en eim av sigaretter, alkohol og gammel aftershave, klirringen fra slotmaskinene og ikke minst 45 grader ute som det var sist vi var der!

Strikkingen går det heller dårlig med for tiden, den helårsjakken er i ferd med å ta knekken på meg! Det er for mange farger og fargeskift, og jeg gruer meg som en hund til å feste alle trådene! Er nesten ferdig med arm nummer to nå, så er bare å ta seg selv i nakken og bli ferdig - ingenting nytt skal påbegynnes for den er ferdig montert, dampet og ligger i hylla med ferdige prosjekter!
I dag har vært den sløveste søndagen noensinne. Vi sov lenge, kjøpte ferskt brød til en seeein frokost/lunsj, sløvet inne (ja, det har vært sol, men det har jo blåst en iiiskald nordavind og havtåka ligger like nord for øya.. :-(). Og jammen meg slo vi ikke til med kinesisk til middag også.. ;-) Nå skal jeg ta meg en kjapp rydderunde før vi setter på film på tven og jeg sovner på sofaen.. ;-)

2 kommentarer:

Tika sa...

Høres ut som en fortreffelig søndag. Merkelig nok er en av de få tingene jeg savner etter å ha flyttet fra Tromsø å hente middag på Shanghai Wok...

God ferie -høres ut som dere vil oppleve mye spennende :)

Charlotte sa...

Heisann. Enig med tika, høres ut som en nydelig dag! Kjenner til det å være så trøtt at man bare greier å være apatisk når man kommer hjem fra jobb... Ferien deres høres helt himmelsk ut! Det blir nok veldig bra bare dere er vel framme "over there". Helårsjakka ligger litt på hylla. Mangler ermene, men skal ta et tak nå i ferien. Buksa er jo ferdig, men den venter på jakka så den kan bli del av et sett c",)

Fortsatt god søndag!