søndag 1. mars 2009

Snurrer i svingen!

Lot meg inspirere av en av mine favorittblogger (http://www.hvitstil.com/) før helgen, og testet ut en av hennes anbefalte oppskrifter- svenske kanelbullar. Følg linken for oppskrift og detaljert snurrebeskrivelse!
Vanlig hvetedeig i min favorittkjøkkenmaskin - Kenwood Major.

Rørte sammen mykt smør, sukker og kanel til ei deilig gørre..Kjevla ut til et rektangel som fikk god kjennskap til smør-sukker-kanel-blandingen.Bretta i to, delte så i 2 cm brede strimler som igjen ble delt nesten i to helt opp til toppen hvor det fikk være igjen en liten del som fortsatt var 2 cm (ser ut som ei bukse på dette tidspunktet).Snurret hvert bein godt sammen, før begge beina ble knytt sammen i en knute. Lagt på stekebrett, hevet, penslet med egg og strødd med perlesukker for de som ønsker det. :-)Mmmmmmm... Kjenner du lukta?Mer detaljert beskrivelse finner du som sagt i linken øverst, legg gjerne visitten innom bloggen hennes- den er sånn som jeg skulle ønske min var..

God søndag kveld til alle!

Ingen kommentarer: