torsdag 15. januar 2009

Ullbukse

Lillegutt skal ikke fryse på beina heller. Ei ribbestrikket ullbukse fra Nøstebarnboka er også blitt til i rekordfart, størrelsen er 0-1 år, så satser på at den varer ei stund (har forresten strikket denne i sort tidligere- se bare her). Ellers så er alt gjort som beskrevet i boka. Brukte restene av garnet fra Bestefartrøya i forrige innlegg, men i frykt for å bli fri for garn, så måtte jeg legge inn litt hvitt og sort innimellom. Synes egentlig at det ble ganske fint til slutt! Har (enn så lenge) ingen modell å vise den frem på, men det kommer! Her er noen kjedelige kjøkkenbenkbilder inntil da:I dag er det sykemeldingsdag, og den kommer godt med nå. Kroppen (dvs magen og bekkenet) begynner å bli noget tung å håndtere, spesielt det å sove på natta har blitt ei utfordring. Men, det er vel bare kroppen som forbereder meg på det som snart skal komme. Ei hel natts søvn blir vel å regne som luksus nå fremover.. ;-)

4 kommentarer:

Bergir sa...

Så fint sett med genser og bukse du har laget til lillebabyen din! Sånne ribbestrikkede ullbukser er de aller beste synes jeg, de sitter så godt på og så vokser de med ungen!

Unknown sa...

Hei på deg...
Ja, da ser det ut som det er kalrt med varme klær... disse ribbe buksene er så greie og bruke for de passer så lenge...

gURo sa...

Kjempe fint sett du har strikka:)

Charlotte sa...

Kjempe fin bukse du har laget! Jeg laget denne til junior også og vi har brukt den masse. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke laget den i en pinnestr større, vet ikke om det er jeg som strikker strammere enn jeg tror, men jeg tror den kan bli for trang tidligere enn jeg håpet... Men nå er jo gutten min ganske vel ernært som det heter c",) hehe.. Bestefartrøya di er utrolig fin!! Nydelig farge