lørdag 23. februar 2008

Ferdig!

Ble ferdig med montering, damping og strekking av jakken på onsdag, men fikk ikke handlet knapper før torsdag. Når eg da i tillegg kom hjem med nån knapper som eg ikke syntes blei rett på jakken, så blei ikke verket helt ferdig før i dag. Har vært på jobb sent på torsdag og tidlig på fredag, så har vært litt hektisk, men her er resultatet:


Det gikk med nesten tre hele nøster Sandnes Alpakka i en gammelrosa farge. Fantastisk mykt og deilig!

Er allerede i gang med neste prosjekt i fra samme boka som jakken kommer fra- er det noen som ser hva det skal bli? ;-) (nei, er ikke gravid, så dette går rett inn i lageret! :-))


Til slutt et bilde som jeg tok ut av kjøkkenvinduet i ettermiddag- fantastisk flott lys!

God helg!

12 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Kjempe søt jakke :)
God helg!

Monstermønster sa...

Måtte innom og sjekke hvem som har bloggepauser mellom msateroppgaveinnsamling og farmakokinetikkeksamenslesing, det er så sjeldent jeg hører andre si sånne ord:)
Nydelig jakke, flott i alpakka! Har lurt litt på å strikke den i kasjmir som det står i boka, men føler det er litt voldsom luksus.

♥ Tina ♥ sa...

Vil helst ikke si sånne ord, men er heldigvis ferdig med det snart! Og etter fem år med eksamensstress skal det bli deilig å jobbe en nesten 9-4 jobb! ;-)Sliter du også med sånt eller?

Synes forresten at alpakkaen er helt nydelig, mykt nok i massevis for min del, og koster ikke halve studentlommeboka heller.. ;-)

Anonym sa...

Jakken ble veldig fin, alpakka er et nydelig materiale!

khs sa...

For en nydelig jakke! Den er fra "Myk start" ikke sant? Har akkurat fått lånt den boka, men tror jeg må kjøpe den.. Mye fint der! Skal nok få lagt ut bilde av skjønnheten våres, sånn at du blir fristet til å spare denne jakka til din egen baby =)

Anonym sa...

Kjempefin jakke, jeg får bare mer og mer lyst på den boka. Må nok gå innom biblioteket å høre om dem kan fjernlåne den så jeg får kikket litt.

Anonym sa...

Lekker jakke!

Anonym sa...

Nydelig jakke i lekker farge!!!

Anonym sa...

Takk for hilsen på bloggen min. Jakka di ble også fin i den farven og det garnet.
Er det ullbuksa eller bleibuksa du driver og strikker på??

Hege sa...

Så nydelig jakke! Jeg har også siklet litt på den i "Myk Start" men har ikke helt turt å sette igang... Og for en koselig blogg du har, du er på favoritt-lista mi nå! Ha en fin søndag! :)

Jeg er Kristine sa...

Den var nydelig! Ett av prosjektene som jeg helt sikkert kommer til å strikke fra boka! Koselig blogg du har, den er lagt til på favoritter =)

Anonym sa...

kjemoefin jakke:)