søndag 14. oktober 2007

Enda en helg snart over..

Har vært en fin uke og helg. Har tatt livet litt med ro, var en del ting med oppgaven min som ikke var avklart, så jeg tok meg noen (velfortjente synes jeg) dager med fri. Har brukt tida på å pjuske rundt i leiligheta, strikke, lage ordentlige middager og prøvekjørt bil, samt lagt på vinterdekkene på den gamle bilen. For her har nemlig den første snøen kommet!


Bilen, en Volkswagen Passat var utmerket. Det blir nok en sånn en, sjøl om vi nok må prøve noen andre merker før vi bestemmer oss helt. Vi har jo enda bil, så stresser ikke med å kjøpe riktig enda, før vi har funnet den perfekte bilen.

Ellers så har jeg begynt som pbl-veileder for førsteårsstudentene på instituttet. De har fått en oppgave om gravide og legemidler som jeg skal veilede dem gjennom. Første møtet gikk veldig bra, gleder meg til resultatet! Og så er det jo ikke dårlig betalt heller, som student på studielån er alle kroner kjærkomne.. ;-)

Ellers så strikker jeg så det suser - har så mange prosjekter og tanker, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen. Har 1 og 1/3 av russelestene til lillesøster ferdig, så må bare få dem ut av systemet først. Ellers så blir det noen hektiske uker fremover: må ta et krafttak på oppgaven min til uka. På torsdag kveld kjører vi hjem sørover - skal jobbe der fredag og lørdag. Fredag uka etter setter jeg meg på flyet sammen med June og Marie sørover - offisielt til farmasidagene, helt uoffisielt med Ikea som mål.. ;-) Reiser fredag morgen og kommer tilbake mandag kveld. Blir hyggelig å (forhåpentligvis) se familien der nede igjen - skal campere hos AJ, og der er det alltid trivelig!

Og når jeg kommer hjem derfra så er det nesten november, og det betyr at det nærmer seg Barcelonatur og jul!
Foreløpig ser ønskelista slik ut:
1) Fred og ro
2)Nikon D40 digitalt speilreflekskamera
3)Kenwood major classic kjøkkenmaskin (http://www.kenwoodworld.com/product_detail.php?cat=144&id=322) helst i fargene sort/stål
4)Flere deler til hardangerbestikket "Nina" (siden det rimer på Tina....). Har 6 stk teskjeer og kakespade, så ønsker alt annet http://www.hardangerbestikk.no/ninaD.html
5)Lydbøker. Øverst på ønskelista troner "Ligge i grønne enger" av Anne B. Ragde

Ingen kommentarer: