søndag 27. juli 2008

4 1/2 arbeidsdag igjen..

.. til ferie! Fredag reiser vi, og tiden går fort! Er mange småting som må fikses før vi legger avgårde. Blant annet så mangler jeg alt av sommerklær - her har ikke jeansene og allværsjakken engang vært pakket bort i "sommer", så jeg innså jo plutselig her om dagen at sommerklær, det fins ikke i min garderobe! Solkremen ble innkjøpt før katastrofesommeren ble et faktum, så den har stått kjølig og klar til bruk litt for lenge nå..
Men hvis jeg lukker øynene og drar ullsokkene godt opp på leggene og kjenner duften av disse, så kan jeg nesten tro at det er sommer innimellom.. Er veldig glad i disse skålene, ønsker meg flere av dem, og helst i hvitt! Har to av denne, og de er innkjøpt på Traktøren i Bogstadveien på en av mine Oslo-turer.

Ellers så har jeg ikke vært særlig produktiv i helga, det har nemlig vært den første frihelga på leeenge, så har prioritert energipåfyll. Kjenner at jeg ikke nådde maxnivået, så gleder meg veldig til denne uka er over. Det er klart, ferie er hektisk det også, men jeg har faktisk tenkt å slappe av når jeg har mulighet. Vi skal ha ei hel uke hjemme hos tanta til JC, så regner med at vi får rikelig med avslappingstid der. Ellers så er planen som følgende: kommer til Salt Lake City lørdags kveld lokal tid. Søndag henter vi leiebilen og legger ut på kjøretur. Første stopp er Las Vegas hvor vi tar ei overnatting, før vi kjører videre til Los Angeles. Der blir vi i 3-4 dager, alt avhengig av hva vi finner på. Så kjører vi tilbake til Las Vegas og tar enda ei overnatting der, før vi kjører helt til Salt Lake City igjen på lørdag eller søndag. Da kommer onkelen til JC ned fra Seattle og blir værende noen dager - det ser vi frem til! Så blir hele siste uka brukt der, før vi igjen legger hjemover. Storgleder meg! :-)

Her er min produksjon i dag. Brødskiver er litt utelukket for tiden, og det er utrolig hvor mye bedre brødverk er i små runde former enn i store brød!

Oppskriften følger:

Ca 2 kg mel - jeg brukte en blanding av Fibra, hvetemel og havrekli

200 g smeltet smør

5 dl vann

7 dl melk

2 pk tørrgjær

4 ts salt og sukker

Smelt smør og temperer sammen med melk og vann. Ha gjæra i bakebollen sammen med salt og sukker, tilsett så det flytende og rør om. Ha så i tørrstoff helt til deigen har en passende konsistens! La forheve, rull ut og etterheve litt. Stek på ca 250 grader i 10-12 min. Voila!

Så får vi avslutte søndagsinnlegget med et flott bilde av en staut Bestefar fra vår millionfiskjakt- vi fikk den ikke i år, men har vel en date til neste år? ;-)

4 kommentarer:

amylin sa...

Ha en god ferie og håper sommerværet blir flott!

Anonym sa...

Ha en kanonferie i Junaiten! Hvis du får muligheten, rett utafor LV ligger det en OutLetMall...absolutt verd en titt ;) Ogås er jo Las Vegas Las Vegas da... tihi!! Kjempekoseli blogg:)

Hønehuset sa...

Nå har jeg tatt meg en laang runde på bloggen din, helt til begynnelsen faktisk! Så masse flotte babytøyer du har strikket! Ribbebuksa lurer jeg på å sette igang med akkurat nå, og nøstebarndressen er neste på pinnene. Den sart grønne utgaven var superfin! Jeg vil også ha ensfarget, med annerledes kanter. Blir vel kanskje noe rosa... hehe. Den rosa jakken fra myk start var sååå flott!
Hit kommer jeg gjerne tilbake:-)

*Kristin* sa...

God tur! :)