mandag 17. november 2008

Jeg lever! :-)

Ja, jeg lever!
Faren er vel stor for at jeg har havnet litt langt inn i babyverden for tiden. Hodet (og samtalene) sirkulerer som regel om Lillemann i magen og alt som angår han! Det planlegges på høyt nivå for tiden, og det ser ut til at vi nærmer oss de løsningene som passer best for oss. Den praktiske biten av planleggingen venter vi enda litt med, det er jo enda litt tid etter jul før han ankommer (om alt går etter planen).
Jeg strikker fortsatt, men akkurat nå er det julegaver som står øverst på må-gjøre-lista. Disse er heldigvis ikke så mange i år, så det blir tid til litt babystrikk også. Her er litt av det jeg har klart å få til i det siste:

Lue og sokkevotter fra "Myk Start" i NZ lammeull fra 123knit:

Omslagsjakke fra "Nøstebarn", også strikket i NZ lammeull fra 123knit:

Her er fargebuketten i stua for tiden, det er vel ingen tvil om påvirkning her i huset.. ;-)

Svigermor strikker også, her er et assortert utvalg varme og gode lester til Lillemann
I fjor så ble restene av amaryllisen vi hadde stående bak en garding frem til sommeren. Da puttet jeg den ut i uteboden og lot den ligge der frem til nylig. Da fikk den komme inn igjen, og ved hjelp av litt vann og varme fra badgulvet så våknet den jammen meg til livet igjen! Nå gjenstår det bare å se om den blomstrer til jul... :-)
Og jammen meg så er det ikke mer enn 2 av mine 3 orkideer som igjen står med skudd, klare til blomstring!
Nå er det snart tid for å dra på jobb og seinskiftet. Jobber litt redusert for tiden pga hovne hender og føtter, og merker stooor forskjell på energinivå og ikke minst hovenhet. Og når lillegutt har hatt sirkustrening i magen på morgenen i dag, så er det vel ingenting å si på humøret på en mandag! Ha en forrykende uke alle sammen!

5 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Mykje flott babytøy!! Spennande å bli mamma!! :)

Brit Strikkenerd sa...

Kos deg masse med rugingen av lillegutt:)

chocolatehead sa...

Så nydelig den jakken er :) Og den hvie luen og sokkene ble veldig yndige i hvitt.

Anonym sa...

For en heldig liten baby som får så mye fint! En spennende tid, lykke til med resten av svangerskapet, og ikke mist det som kommer etterpå!

Endorfinlykke sa...

Så mye fint du lager! Den omslagsjakka så litt mer korrekt ut enn min flagreutgave :D Skal vi bytte???