onsdag 2. juni 2010

Garnkrise, barnehagestreik og problemløsning i praksis

Tre ting i tittelen, men utover det ingen sammenheng mellom dem. :-)
Jeg strikker på et Lilleprinsens Svøb- oppskriften finner du her. Det var egentlig ment som en presang, men makan til jobb! Vet ikke om jeg har hjerte til å gi det vekk, kjenner på viljen at dette blir det nok ei stund til jeg strikker flere av. Mulig det må spares til vi kanskje får flere barn. Er ikke vanskelig strikk, men for ei som synes at arm nr 2 på gensere er pyton, så er 4 (!) individuelle sider med blondestrikk litt i meste laget. Jeg trenger vel ikke nevne at det skal være en kant rundt hele teppet til slutt også?!
Her kommer garnkrisen inn. Hadde bestemt meg for å få dette ferdig i full fart, men plutselig ble det fritt for garn! Ny forsyning er heldigvis på vei as we speak fra 123knit.com, deilig Arwetta Extra Fine Merino.

Jeg og Odin koser oss hjemme idag, er egentlig litt deilig med barnehagestreik. Vi håper selvfølgelig at de blir enige snart, men enda ei langhelg er vel egentlig ok. ;-) Vi driver med litt praktisk problemløsning idag, han er fullt overbevist om at mamma sine bilnøkler helt sikkert kan låse opp porten til trappa. Etter iherdig trening så fyker han nå nemlig både opp og ned trappa i en fei, dog med en litt nervøs mamma hengende bak seg.

Odin sender en godklem til tante Emilie som har ramla i trappa og havnet på sykehuset - bli frisk og kom hjem snart!

4 kommentarer:

Hønehuset sa...

Det teppet har jeg også strikket, og ja, det er langtekkelig... Men, utroooolig fint!! Jeg valgte et annet å strikke for å gi bort..og beholdt dette selv;-)

khs sa...

Heihei!
Glede meg til å se det ferdige resultatet :)
Det blir nok Tromsøfødsel, mest praktisk i forhold til barnevakter og sånn... Vogna e helt genial ja, vi har også Urban jungle som singlevogn, og e bare helt utrolig fornøyd :)

Monstermønster sa...

Høhø, jeg satte bort teppestrikkinga til tanta mi, jeg får fnatt av de kantene. Så jeg synes du bør beholde det til evt flere småttiser, for så mye jobb er det kjekt å ha selv.

Lykke til med streikepuslespill, håper det går greit å få hverdagen til å henge sammen.

Ina sa...

For et flott teppe i verdens mykeste garn. Skjønner godt at du ønsker å beholde det selv.:) jeg er på ravelry, men veldig SJELDEN dessverre. Er du der??