tirsdag 18. mars 2008

Noen ferdige og noen ganske ferdige prosjekter

En hel del prosjekter er nesten ferdigstilte - de mangler bare et par knapper, en kant osv osv. Her kommer bilder av tre ting:

1: Nøstebarnteppet
Strikket i silkeull fra nøstebarn. Et uutholdelig herk å strikke, men nå et herlig stykke i størrelsen 95X95 cm, og veeeldig tøyelig. Har testet det på meg sjøl, og ja, det funker! Skal muligens få en kant rundt med "sart grønn" bestilt fra 123knit.com.


2: Selebukse fra "Myk start"
Begynt på for lenge siden, men har vært litt strikketørke innimellom eksamenslesinga og all jobbinga i det siste. Nå er den ihvertfall ferdigstrikket, trådene festet (var nesten ingen å feste siden den ble strikket rundt og rundt) og den har vært skylt opp og rullet. Var litt spent på garnet, men Smart ble faktisk ganske mykt og deilig etter skylling! Nå mangler det bare to knapper - de ligger i kurven, så ingen unnskyldning!


3: Blueberry waffle - påskesokker
Disse SKAL være med når vi drar på påskefjellet på torsdag, og de SKAL være ferdige til da. Strikket i en lillarosa farge, alpakka fra Sandnes. Går med ett nøste per sokk, men strikker på pinne 4 sånn at de skal bli store og gode.
I det siste så har eg bare jobbet og jobbet. Må tjene litt ekstra, for kommer snart ei tannlegeregning som blir litt stor. Skal operere ut en visdomsjeksel som ligger sidelengs istedenfor å stå rett opp. Skal heldigvis til en kirurg, så slipper tanga! Huff... Er vel stygt redd for at de andre tre også må gå.
Har fått oss ny sofa i dag - den gamle klagde vi på, vi betalte et mellomlegg på 5000,-, og vips så hadde vi helt ny sofa! Liker sånt eg! :-)
Men no er det kvelden her, så riktig god natt!
Ønsker alle sammen en riktig god og avslappende påske!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igjen. Ta 20 minutt hver dag i påska. Da er alle ufoer ferdig, skal du se. Håper du kommer til den samme flotte tannlegen jeg hadde i Tromsø ifjor med operasjon. Lykke til, men det svir i pengpungen.

kuriosa sa...

koselig å kikke innom bloggen din!
Lykke til med strikking i påska - det hører liksom med,synes nå jeg, da!
god påske

Anonym sa...

Så flinkis du har vært:-o
Bare å benytte utholdenhets-bølgen så lenge den varer:-D

Anonym sa...

du er kjempeflinke å strikke og det norogarnet kunne jeg veldigt gjerne ha tenkt meg selv :)

ha en fin fin påske

Anlen sa...

Det er fint med nokre dagar påskeferie på fjellet! Det vert ofte ekstra tid til å strikke der:)
God påske!

Anonym sa...

Så flotte ting du lagar. Garnet frå 123.knit så verkeleg fint ut, kanskje eg må tinge derifrå sjølv:) Likte godt den sarte grøn fargen du har valt.