søndag 15. juni 2008

Frisøndag

Første søndag med fri på leeenge! :-) Har vært alene, for JC har vært på Setermoen i helga. Jobb seint fredag og på lørdag, men dagen i dag har vært nytt til fulle! Det har desverre ikke vært det været jeg håpte på, blåser ganske mye så det er litt kaldt om ørene. Har allikevel hatt meg en fin tur ut!
Litt strikking har det blitt tid til i det siste også. Her er det ribbestrikka babybukse fra nøstebarnboka som er ferdig. Har fortsatt ingen modell å vise den fram på, så det blir flate bilder i dag (den er sort på farge, men ei lav kveldssol gav den noe underlige fargen).

Er i gang med "Heilårsjakke" str 1/2 år fra den samme boka. Begge plaggene er forøvrig strikket i lammeull fra 123knit, fortsatt et heeerlig garn!

Og til slutt - en særdeles uekte peon (?) kjøpt på Britts boutiqe i byen på lørdag. Det tok 1 1/2 buss-ogventetime å komme meg hjem fra Tromsdalen til Stakkevollan, en distanse som tar 10minutter med bil! Er innmari glad for at min kjære kommer hjem med bilen snart, busslivet er jammen ikke noe for meg!

2 kommentarer:

Monstermønster sa...

Kjempesøt bukse, og innmari praktisk! Har kjøpt samme garn i sort jeg også, takk for inspirasjon! Ullbukser er i bruk hele høsten, vinteren og tidlig sommer her, til tross for at vi har det varmere enn dere i nord.

Det er forresten en genial barselgave, hvis flere strikker er det ingen som kommer på å strikke bukse, det går mest i gensere, votter og skjerf.

Charlotte sa...

Skjønner jo at du og jeg er i samme modus om dagen... c",) Jeg holder på med buksa nå, blir nok ferdig i kveld, og tenkte å begynne på jakka etterpå c",) Syns foreløpig buksa ser veldig rar ut siden den er så lang og smal, men den blir vel bedre med en liten kropp inni. Håper du har hatt en fin frisøndag!