fredag 27. juni 2008

Oi!

Nå er det jammen meg lenge siden jeg har oppdatert! Siden sist så har jeg begynt i min faste jobb. Her blir jeg værende et års tid fremover, videre er planene åpne - alt etter som hvor sambo får seg jobb. Jeg er i den heldige situasjonen at det ikke er vanskelig å få seg jobb de aller fleste steder her i landet, så jeg tar det med knusende ro foreløpig.


Vi har også hatt ei høytidelig avslutning på studiet med prosjesjoner, fotografering, taler og utdeling av "vitnemål" (det var bare ei papplate i en konvolutt - de er nemlig i trykkeriet enda! ;-)) Det var mange bunads- og kjolekledde jenter, og jammen meg så hadde det sneket seg inn et par mannfolk i dress også, her forbereder vi fotografering i urtehagen på farmasibygget (ja, vi hadde opiumsvalmuer her før, men de ble til stadighet stjålet så det er det slutt med.. ;-))

Her har et glisende alter ego mottatt "vitnemålet" og ei stusslig rose fra prodekan og insituttleder. Gjett om alter va gla den dagen ja! Bunaden er arvegods fra mi kjære Bestemor som vi mistet for et par år siden - ho var med oss denne dagen ho også.. :-)

Kvelden ble avsluttet på japanskinspirert restaurant (Lotus for lokalkjente) sammen med mamma, pappa, svigermor, svigerfar og svigerbror. De eneste som manglet var brorsan og Ildri, samt Bestefar. Som dere ser så gikk vi alle for kinesisk- eller japanskinspirert.

Svigerfar er innmari inspirert og overrasket av hvor godt sushi faktisk var - ingen av oss hadde prøvd det før, men jeg deler nok ikke hans begeistring fullt ut.. Det var ganske smakløst og kjedelig faktisk!

Hans to sønner derimot, liiiiitt mer skeptiske ja.. ;-)

Lillesøster derimot, hun sa seg meget fornøyd med kylling, chips og fritert banan til dessert! (spisepinnene fungerer derimot ypperlig som trommestikker på storesøstra som plager ho med fotoapparatet!)

Vi avsluttet en lang og hyggelig dag med kaker og kaffe hjemme.

Flotte blomster fikk jeg også! Og i konvolutten lå det en flybillett til en del av veien vi skal reise i sommer - mer om det kommer senere!

Strikking går det derimot sakte med for tiden. Selv om motivasjonen burde være på topp, så er viljen litt på bunn. Tror jeg må finne meg noen mindre prosjekter å pusle med før jeg ferdigstiller helårsjakken! Nå ønsker jeg alle sammen ei finfin helg, jeg er en smule sliten så her står det avslapping på tapetet HELE helga! :-)

Ingen kommentarer: