tirsdag 15. april 2008

Noe er over, og noe nytt begynner.

Da var den ferdig.. Det har tatt litt tid - ikke for at den var vanskelig eller tidkrevende å strikke, kun fordi det har vært nok annet å henge fingrene i i det siste. Ble veldig fornøyd med resultatet, alpakka er jo bare heelt fantastisk! Det gikk med nesten tre nøster, og oppskrifta er i fra "Myk start" - anbefales til alle som strikker til småttiser.


Her er boksene hvor eg har (nesten) alle strikkepinnene og alt småutstyret eg treng til montering. Bambuspinner er en favoritt, senest i dag kom det noen nye med hjem hit. Saksa stammer visst fra et apotek ett eller annet sted, og den kombinerte strikkepinnemåleren og linjalen fant eg i Bestemor sitt strikkeutstyr. Den er eg veldig glad i- tenker på alle de fine stundene vi hadde sammen både med og uten strikketøy når eg bruker den!

Neste prosjekt er allerede på pinnene. Det er naturhvit og sart grønn merinoull fra 123knit som er på pinnene - det skal bli en nøstebarndress i størrelse veldig liten! :-)

Var på Plantasjen en tur i går kveld - det ble 10stk hvite/sart rosa roser, 1 ny orkide, 3 stk nye krukker og 1 stk grønnplante av ukjent sort som står på stuebordet. Liker blomster, de gir en flott atmosfære i et hjem!

12 kommentarer:

Kath sa...

Jeg må le-jeg bruker de samme boksene til akkurat den samme oppbevaringen som deg:)Søt jakke også!

Anonym sa...

Nydelig jakke, og fargene på dressen er bare helt skjønne!

Anonym sa...

mmmm....nydelige babyklær!!!

Anonym sa...

Nydelig jakke!

khs sa...

Heia! For en flott jakke! Må kanskje lage en sånn jeg og.. =) Hvordan er garnet fra 123knit forresten? Har bestilt derfra jeg også, men har ikke strikket noe av garnet enda. Ganske likt Nøstebarnull eller? Ha ei fin uke!

Anonym sa...

wow , nydelig omslagsjakke... og herlige roser.. mye fin i bloggen din.

Ønsker deg en fortsatt herlig og kreativ uke..

eple sa...

Ja, nydelig jakke! Virkelig en myk start med den :) Gleder meg til å se den lille dressen ferdig!

Bente sa...

Så nydelig jakke! Denne står på ventelista mi... Deilig med små plagg som er raske å strikke.

Strikkelaura sa...

*Sukk* så søt den er! Kjempe fin :)

Anonym sa...

Nydelig jakke strikket i et deilig garn. Fint bilde i avisa! Her snør det, uff.
Ha ei fin helg !

Prinsesse Elin sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen....prinsessa mi heter Tina, så da måtte jeg jo inn hit å kommentere. Boksene er flotte, har dem ikke selv......enda. Men jeg elsker jo tilda ting så de kommer vel i hus i løpet av kort tid.
På lesesalen skal man studere, ikke blogge;O) Masse gode vårklemmer fra Elin:O)

Vims sa...

Nydelig jakke...ikke noe lite prosjekt det...Takk for hyggelig komentar i bloggen. De boksene var knall fine..Går det å best de på nett? Ha en strålende helg!!