onsdag 30. april 2008

Phuh!

Det er lange dager for tiden, er på oppløpssiden med masteroppgaven så det blir lange dager og helger og helligdager... Er endel som gjenstår, men per i dag så ser det ut som om jeg skal bli ferdig til 20.mai. Da skal eg innvilge meg noen dager fri, det er de jeg lever på nå! (og selvfølgelig motivasjonen om å kunne gå rett ut i en jobb og tjene mer penger enn jeg gjør nå!)

Nøstebarndressen ferdig i går. Dvs- som den observante leser kanskje ser, så mangler det knapper. Da kan jeg bare bekrefte med en gang at det blir ikke kjøpt inn en knapp før tidligst 16.mai (da skal jeg på jobb, og strikkesjappa ligger i etasjen over!), oppgaven prioriteres hardt her... Den er strikket i sart grønn og hvit lammeull fra 123knit.com, et nydelig garn å strikke med! Brukte rundt halvannet hespe på denne. Selve dressen var ganske lett å strikke selv for meg som er ganske ny i faget, og det var morsomt da det gikk så fort pga store pinner. Synes den ble ganske stor til å være minste størrelsen, men heller for stor enn for liten!
Ellers så har sola og våren har ENDELIG kommet til Tromsø for en liten stund. I dag har vi hatt oppi 15 grader, og det er jo slettes ikke verst! Første isen er inntatt utendørs på universitetet for i år:

Hvis jeg knep øynene delvis igjen og bare kikket rett ned på plenen fremfor huset her i ettermiddag, så kunne det se ut som om det nærmet seg sommer....
Men så glemte jeg meg av og kikket opp, og vips så var vinteren der igjen! ;-)


Inspirert av Kristine, så legger jeg ut bilde av det jeg har fått gjort i hagen i år... ;-)


(Denne lille stakkaren som har overlevd vinteren inne hos oss har fått flytte ut i frisk luft!)
Ønsker alle sammen en fin 1.mai og påfølgende helg! (min blir nok tilbragt på lesesalen, desverre...)

9 kommentarer:

khs sa...

Så fin dress! Den står på lista mi over kommende prosjekter =) God langhelg, nyt finværet!

Elisabeth sa...

Lykke til med innspurten på oppgaven din! Masse fint du har strikka, var koselig å besøke bloggen din!

Anonym sa...

Nydelig dress... og våren kommer nok snart.. Sender oppover noe grønt gress og varmegrader jeg..

og ja, Solois er den beste..

Ønsker deg en kreativ og herlig langhelg i solen..

Anonym sa...

Dressen var riktig nydelig. Lykke til med oppgaveskrivinga. Det er alltid kjedelig å bruke maidagene til slikt, men må man så må man.

Tusen takk for hyggelig jubileumshilsen i bloggen.

Bente sa...

Flott dress i nydelige farger! Jeg har hørt mye bra om lammeull fra 123knit. Må nok prøve det en dag jeg også.
Tvi tvi med oppgaven!

Anonym sa...

Så nydelig dress, heldig den som får den.
Det er godt å se at vinter blir til vår ja! Her i Oslo har det vært lite snø, men vinterfølelsen har vært der likevel. Men NÅ er det vår! :o)

amylin sa...

Super dress! Har veldig lyst på noe garn fra 123.knits, men skal holde meg til vinteren igjen. Ha en flott helg!

Anonym sa...

Så flott garn du har bestilt - skal ikke kjøpe garn før eksamen er over har jeg bestemt meg for(mon tro om jeg klarer det), eller iallefall til bscheloroppgaven er levert! Lykke til med oppgaveskrivinga, og så får vi håpe det går bra med oss begge to. Vi blir vel ferdige. Klem

Anonym sa...

Dressen ble kjempefin =) Koselig blogg du har =)