onsdag 9. april 2008

Snart kommer sommeren?!?

I vinduskarmen står to begere og venter på sommeren. Her gror hengelobelia og blomkarse - frøene er en rest som ble igjen fra i fjor, og jammen meg gror de ikke også. Til uka skal eg til den nyåpna Plantasjen her i byen og se om jeg finner mer spennende å dyrke frem. Sommeren kommer jo som kjent ikke for tidlig her nord, så har enda liiitt tid på meg.. :-)

strikkefronten så kryper det sakte men sikker fremover med mitt isblåe prosjekt:


Har måtte laget meg noen originale garnstoppere til pinneendene, men de matchet jo tilogmed, så da gjorde det jo ikke noe! Igjen- Sandnes Alpakka- fantastisk garn!
I påsken så strikka eg meg ei ny lue- Evalua. Ble inspirert rundt på diverse blogger til å strikke den i Noro Kureyonen som jeg bestilte fra USA, og tror også at det er garn nok igjen til å strikke et par votter. Men det prosjektet havner litt ned på lista, vil jo ha VÅR no!

Kom hjem etter påskeferien og fant ingen jakker som matchet lua, så da var det ut og kjøpe ny matchende (!) jakke - den kostet både gull og grønne skoger, men det får bare være.. Snart begynner jeg jo i jobb og vil tjene liiitt mer penger, så litt må man jo kunne unne seg - ikke sant..? ;-)

3 kommentarer:

khs sa...

Heihei! Du har jo fått strikket masse selv om det nærmer seg innspurt av masteren! Nydelige farger på Evalua...kjempefin jakke også =)Norrøna har jo kommet med så mange fine jakker i det siste! Håper du ikke får så altfor mye bruk for den, sånn at våren nærmer seg litt =) Kan forresten godt hende at du så oss på brua, går jo over den noen ganger i uka ja =)

Anonym sa...

Heisann. Så koselig blogg, her skal jeg stikke innom senere igjen. Begynte med små potter i vinduskarmen jeg også, men etter at jeg fikk meg drivhus har det blitt noen flere;)
Mvh
bitte

Hobbymegher sa...

Så koselig å se at det spirer og gror hos deg! :) Nydelig isblå jakke!!!